Geoblog.pl    agaileon    Podróże    Kolumbia, tam gdzie czekoladę popija się kawą    Islas del Rosario

Islas del Rosario

Kolumbia
Kolumbia, Islas del Rosario

Dzis (w czwartek) poplynelismy z Cartageny na jednodniowa wycieczke na wyspy Rosario.
W hotelach i agencjach wycieczki te sa oferowane sa za 45-55 tys. pesos. Jednak wystarczy podejsc w okolice portu, gdzie miejscowi naganiacze oferuja te same wycieczki za 35.000 ale mozna stargowac do 25.000. Nam sie udalo. O godzinie 7.00 rano zakupilismy 2 bilety od sympatycznego dziadka (troche przypominal nam mistrza Yode z Gwiezdnych Wojen).

Islas del Rosario to maly archipelag skladajacy sie z 27 wysp. W wiekszosci sa one bardzo male, niektore sa nawet wielkosci jednego domu. Wysepki sa bardzo urocze. Podziwianie tych wysp bylo glowna atrakcja wycieczki.

Plynelismy malym wycieczkowym statkiem, na ktorym rozbrzmiewala glosna latynoska muzyka a KO-wiec probowal zabawiac pasazerow.
Pierwsza czesc podrozy trwala 2,5 godziny, po ktorych doplynelismy do niewielkiej wyspy, na ktorej miesci sie Oceanarium.
Nastepny postoj byl na Playa Blanca, sa to przepiekne plaze z bialym piaskiem i krystalicznie czysta woda idealnie nadajaca sie do plywania.
Na plazy byl obiad skladajacy sie z ryby, slodkiego ryzu, plackow bananowych i surowki. Niestey postoj trwal tylko 2 godziny i trzeba bylo wracac do Cartageny.
Wycieczka w sumie trwala dosc dlugo bo od 8.30 do 17.30.

Troche informacji:
- port znajduje sie 5 minut od starowki, z bramy zegarowej (torre del reloj) nalezy isc w prawo i przejsc na druga stone ulicy.
- do ceny wycieczki na wyspy nalezy doliczyc oplate portowa w wysokosci 12.000 pesos (platna przy wejsciu do portu)