Geoblog.pl    agaileon    Podróże    Kolumbia, tam gdzie czekoladę popija się kawą    Medellin - metrem przez miasto

Medellin - metrem przez miasto

Kolumbia
Kolumbia, Medellín

Medellin jest bardzo duzym i nowoczesnym miastem polozonym pomiedzy gorami na wysokosci ponad 2000 m npm. Miasto posiada nowoczesny system transportu miejskiego skladajacy sie z metra biegnacego dolna czescia miasta i kolejki linowej laczacej wysoko polozone dzielnice z glowna trasa metra.
Jedna z najberdziej bezpiecznych dzielnic i polecana dla turystow jest El Poblado. Dzielnica jest polozona w poludniowej czesci miasta przy stacji metra o tej samej nazwie. Jest tu bardzo rozwinieta baza noclegowa i znajduje sie niezliczona ilosc barow i restauracji. Dzielnica jest bardzo zielona, czysta i elegancka.

My trafilismy tu bardzo pozno, podczas oberwania chmury ale na szczescie bardzo szybko udalo nam sie znalezc przytulny hotelik.
Na drugi dzien rano wybralismy sie na zwiedzanie miasta. Oczywiscie - metrem :) Glowne atrakcje turystyczne miasta znajduja sie przy poszczegolnych stacjach kolejki, o czym informuje nas glos z megafonu przy dojezdzie do kolejnej stacji !
Okazalo sie, ze na jednym bilecie mozna odbyc calkiem spora przejazdzke. Od El Poblado dojechalismy do stacji, gdzie przesiedlismy sie na kolejke linowa, wjechalismy 3 stacje do gory, nie wychodzac na zewnatrz wrocilismy na dol i pojechalismy do centrum.
Dzielnice, nad ktorymi przejechalismy kolejka linowa nie zachecaly do odwiedzenia (wygladaly troche jak slumsy) - kawalki blachy falistej lub pleksi jako dachy zabezpieczone kamieniami przed wiatrem. Dachy te i tarasy czesto sluza jako suszarnie, na ktorych ulozone byly sterty ciuchow. Raczej nie chcielismy przechadzac sie tymi uliczkami :)
Nastepnym punktem zwiedzania miasta byl plac Botero. Jest na nim ustawionych kilkanascie rzezb z brazu przedstawiajacych bardzo grube karykaturalne postacie, na przyklad Wenus z Milo, Adam i Ewa, legionista Rzymski, pies, kot i kilka bardzo grubych Pan.
Figury te wzbudzaja powszechny zachwyt, niezliczona ilosc turystow i spacerowiczow robi sobie przy nich zdjecia. Chyba pomalu stajemy sie fanami Botero.

link do zdjec z placu Botero

link do obrazow Botero

Niestety czas nas gonil i musielismy sie spieszyc na autobus nad morze, w okolice San Onofre, ktory startowal o 18.30 (jest to ostani autobus, ktory wyrusza w tamtym kierunku, czyli do Cartageny).

Przydatne informacje:
- bilet na metro - 1550 pesos (okolo 2,5 zl)
- bilet na autobus do San Onofre (Brasilia Express) 90.000 pesos za osobe
- obiad w centrum Medelline w barze szybkiej obslug 5.000 pesos (zupa flaczki i podroby + na drugie ogromne albondigasy z ryzem, bananem i surowka)